Heerlijk tussendoortje

adinda97 08 november 2023
'Ik volg je tot de laatste letter' is het heerlijke tussendoortje geschreven door Jonne ten Duis. In dit verhaal wordt je meegenomen op een reis door het leven van Kira.

Het verhaal begint met Kira, die droomt van avonturen en reizen rond de wereld. Haar dromen worden echter verstoord door een pijnlijke breuk met haar ex, waardoor ze genoodzaakt is om terug te keren naar het stadje waar ze zeven jaar geleden vertrok. Het is gemakkelijk om je meteen met Kira te identificeren, want wie heeft er niet van gedroomd om de dagelijkse sleur achter zich te laten en de wereld te ontdekken?

Wanneer het noodlot toeslaat en Kira met autopech langs de kant van de weg belandt, ontmoet ze Aran, een aardige vreemdeling die haar een lift geeft. Deze ontmoeting zet de toon voor een reeks warme en hartverwarmende ontmoetingen met de inwoners van haar geboorteplaats. Vooral bibliothecaresse Riet, die haar een baan aanbiedt in de plaatselijke bibliotheek, voegt een vleugje gezelligheid toe aan het verhaal.

Het verhaal leest erg vlot weg en de schrijfster weet er voor te zorgen dat de woorden zich als beelden in je hoofd afspelen.

Een van de tofste dingen in het verhaal vond ik toch wel de personages. Ondanks de beperkte omvang van het verhaal, slaagt de auteur erin om hen goed uit te werken. Je kunt niet anders dan jezelf verliezen in hun levens, dromen en twijfels. Aran, de knappe jongen die Kira een lift geeft, is dan toch ook wel echt mijn favoriet. Tevens vond ik het echt heel erg tof dat veel hoofdstukken zich afspelen in de bibliotheek. Altijd leuk om te lezen in boeken die gaan over boeken en bibliotheken.

Dit boek is heerlijk om tussendoor te lezen, je wordt vanaf het begin meegenomen in de heerlijke romantische sferen en omgevingen. Wanneer je het boek dichtslaat heb je gegarandeerd een glimlach op je gezicht. Een aanrader voor iedereen!

Meer recensies van adinda97