Boeiend en uniek

adinda97 21 november 2023
'De pen' van Nico Kwakman neemt je mee op een betoverende reis vol mysterie en onverwachte wendingen! De rechtsgeleerde hoogleraar De Koning krijgt een eeuwenoude pen cadeau die belooft succes en geluk te brengen. Maar wanneer de pen spoorloos verdwijnt, roept De Koning de hulp in van zijn collega's, wat leidt tot een avontuurlijke reis naar het verleden met verrassende ontdekkingen!

Het boek belooft een uniek concept, waarbij de pen de eigenaar in staat stelt tot grote prestaties, maar alleen als deze voldoende uitdagingen aangaat in het heden. De toevoeging van magie en heksen, zoals niet meteen duidelijk was uit de flaptekst, geeft het verhaal een verrassende wending. Het is een toffe en onverwachte toevoeging die het plot verder verrijkt en een extra dimensie toevoegt aan het verhaal.
Wat opvalt aan het boek is de vlotte schrijfstijl van de auteur, waardoor het verhaal makkelijk wegleest. Echter moest ik in het begin wel echt even wennen aan de uitgebreide passages en het feit dat het uit de ik-persoon geschreven werd. Dit kan voor sommige lezers wellicht als een struikelblok worden ervaren, maar naarmate het verhaal vordert, wordt duidelijk dat deze uitgebreide beschrijvingen bijdragen aan de sfeer en de opbouw van het mysterieuze plot. Echter verloor het hierdoor soms wel wat mijn aandacht en dat vond ik jammer.

Al met al biedt 'De pen' van Nico Kwakman een boeiend en uniek verhaal dat de lezer meeneemt op een reis vol mysterie, magie en onverwachte wendingen. Ben je fan van mysterie en tijdreizen dan is dit echt een aanrader!

Meer recensies van adinda97