Verrassend boek

AHDijk 28 april 2024
Van Vrouwenthrillers X De Crime Compagnie kreeg ik het e-book ‘Verlaat de gevangenis zonder betalen’ van Marjolein van der Gaag te lezen. Heel erg leuk ook omdat ik de schrijfster niet kende en graag kennis maak met een nieuwe auteur. Het boek heeft een intrigerende titel en bijpassende cover die niet direct een link legt met het verhaal waarin de toeslagenaffaire een grote rol speelt. Het boek is geschreven vanuit verschillende personages die samen het verhaal op beurten van hun kant belichten. Je zit eigenlijk bij aanvang van het boek direct in het verhaal. Het is na de eerste hoofdstukken af en toe nog weer even nadenken wie de personages ook alweer zijn, althans een aantal van hen, maar dat maakt het boek niet minder leesbaar. Het is een spannend verhaal met verschillende plotwendingen gecombineerd met hedendaagse problematiek verweven. Het boek heb ik in no time gelezen, het is een absolute aanrader!!

Meer recensies van AHDijk