Het Moerasmeisje

Anita de Groot 15 maart 2020
Daar waar de rivierkreeften zingen is op herhaling, in het verleden is het uitgekomen als het Moerasmeisje, maar eerlijk gezegt vind ik de nieuwe titel mooier net zoals de cover van het boek. Het boek verteld het verhaal van Kya, Kya komt al op jonge leeftijd zonder ouders, heeft 1 dag school geprobeerd omdat ze leerplichtig was maar de andere kinderen vond zij zo beangstigend dat zij zich terugtrok in het moerasgebied. De flora en de Fauna leren haar te leven en te overleven.

Deze prachtige roman brengt ons naar een moerasgebied in Amerika en verteld veel over de Flora en Fauna van dat gebied en vooral het verhaal van Kya, hoe zij in haar eentje opgroeit en dolgraag bij het dorp wil horen maar iedere keer gekwetst word en verlaten, en alleen overblijven is iets wat Kya absoluut niet wil en wat gelukkig ook niet gebeurd.

In deze dagen is het boek heel ouderwets maar daar zit ook de kracht van het verhaal, want overleven in de natuur is iets wat nu in tijden van internet en de mobiele telefoon ver van mijn bed show is, maar dat maakt het boek des te leuker om te lezen. Maar niet alleen is Kya heel zelfstandig en weet ze hoe zij haar boontjes moet doppen maar ook in de liefde past zij de wetten van de natuur toe, wat het boek weer hele mooie plottwisten geeft. Ik heb mij geen moment verveeld en snap ook wel waarom het boek in Amerika een bestseller was. Poezie, het leven in de natuur maar ook het spannende van een thriller, dit boek heeft het allemaal!

Een heerlijk verhaal wat geen roman is maar ook geen thriller maar wel heel mooi om te lezen is en niet gaat vervelen maar wel heel herkenbaar is!

Meer recensies van Anita de Groot