Een tweede kans voor Missy

Anita de Groot 08 juni 2021
Dit heerlijke boek, wat overigens sober begint, word al leuker naarmate het boek vordert. Het is niet dramatisch( op 2 scenes na) maar het is een fijn leven dat besproken word. We maken kennis met Missy op haar 79ste verjaardag en Missy woont alleen in haar huis waar zij haar gezin heeft groot gebracht. Leo haar man woont inmiddels niet meer bij Missy en daar heeft Missy het heel moeilijk mee. De dagen gaan voorbij en Missy voelt zich heel erg alleen en word bang in haar eigen huis. Een kennis in het park vraagt of Missy op een hond, Bobby, wil passen van een vriendin van haar. Eerst wil Missy dit niet maar daags erna bedenkt ze zich en komt Bobby bij Missy wonen.
Het boek is een verslag van een levensjaar van Missy, een jaar waar veel gebeurd, maar toch ook weer niet maar dat maakt het zo leuk om te lezen. De levenswijsheid, de warme momenten. De teleurstellingen maar ook een nieuw leven opbouwen en nieuwe vrienden krijgen.

Een positief levensverslag met als thema dat je nooit ergens te oud voor bent als je er maar voor open staat.

Ik heb dit boek met zeer veel plezier gelezen, een positief boek over ouder worden in je eigen huis.

Meer recensies van Anita de Groot