Een warm nest

Anita de Groot 16 september 2020
In een warm Nest word de Rollercoaster van een scheiding besproken, de scheiding van Eveline. Ik heb de Ideale man niet gelezen en ben er ook in gestapt de scheiding is rond , Hoe nu verder... wel dan kun je wel stellen dat Eveline van aanpakken weet . De scheiding is rond, Eveline heeft met Taeke een Co ouderschap en Eveline heeft inmiddels een huurhuis. Alles gaat zoals ze wil maar alleen Kees weet nu niet wat hij wil en daar word Eveline enigzins zenuwachtig van omdat Taeke nu wel tijd en aandacht aan haar besteed als ze Lieve en Keet terugbrengt, als het Taeke's dagen zijn. Ook worstelt Eveline met een schuldgevoel naar haar meisjes omdat ze om de paar dagen van huis moeten verwisselen.

Mathilde heeft Eveline heel realistisch neergezet, van haar wanhoop tot haar geluksgevoel alles kon je meevoelen en dat vond ik ook zo mooi aan dit boek. De ene kant heeft het iets soaps maar aan de andere kant waren sommige ook heel echt en juist door die soapachtige aanpak maakte het boek voor mij heel aantrekkelijk om het te lezen. In de proloog staat hoe het boek gaat eindigen, maar de proloog heeft blijkbaar geen indruk gemaakt want ik werd op het einde wel verrast. Het einde kwam binnen en toen heb ik nogmaals de proloog gelezen en toen pas viel het kwartje!

Ik geef het boek 3 en halve ster

Meer recensies van Anita de Groot