Schiphol, biografie van een Luchthaven

Anita de Groot 18 februari 2020
Schiphol, onze trots, onze Luchthaven. Ik ben gek op deze plek, kom er graag en het gevoel van vrijheid is groot als ik op Schiphol ben maar hoe is het eigenlijk ontstaan en hoe heeft het zo kunnen groeien en hoe gaat het met zijn tijd mee. Het staat allemaal in dit naslagwerk. Een reis door de tijd het begint in 1914, toen Schiphol voor defensie is ontstaan. Het heeft de oorlog overleefd(vooral die verhalen zijn erg interessant er was nog geen telefoon en communicatie ging heel anders) 1950 er waren toen 300.000 passagiers en waar dat nu in 2020 70 miljoen passagiers zijn!

Waarom is het boek zo interessant, omdat er in 100 jaar echt enorm veel is gebeurd. Qua techniek analoog naar digitaal maar ook qua communicatie. Van geen telefoon naar internet. De passagiersstromen die zo enorm zijn toegenomen kortom er is een heleboel gebeurd en Schiphol is een bedrijf wat met de tijd is meegegaan. Schiphol is niet alleen een grote bron van inkomsten maar ook een grote zorg van het milieu. In dit boek kun je lezen hoe het ging met Schiphol en anno 2020 welke uitdaging Schiphol tegemoet gaat met vraagstukken die milieu gerelateerd zijn maar ook als vliegen nog populairder gaat worden.

Ik heb het boek met veel plezier gelezen en hoe Schiphol in de toekomst gaat worden, dat weet niemand, maar als ze op deze voet verder gaan heb ik zeer veel vertrouwen in!

Meer recensies van Anita de Groot