De bijbel in een nieuw jasje

Anita de Groot 04 juni 2020
De bijbel maar dan volgens de 21e eeuw, dat is in weinig woorden het verhaal van Zeg maar Joe. De bijbel is het best verkochte boek over de wereld en ik vind het dan ook heel stoer dat ze juist dat boek hebben uitgekozen om te herschrijven. Hoewel de schrijvers toen ze het boek schreven niet hadden kunnen voorzien dat er daadwerkelijk een pandemie zou zijn. Het verhaal begint voordat er rampen zijn op de aardbol en om te voorkomen dat deze gaan komen word Joe(Jezus) teruggestuurd naar de aarde om zijn volgers weer op het goede spoor te brengen.

Ik vind het boek zeer onderhoudend en hoewel ik niet bijbelvast ben herkende ik wel een hoop, maar juist omdat zij het als leidraad hebben gebruikt en het vertaald hebben naar het nu, heb ik het met veel plezier gelezen. Het is niet alleen stoer dat ze dit geschreven hebben zij hopen ook met dit boek een nieuwe periode tot stand te kunnen brengen waar wij zuiniger worden op onze aarde. Of ze dat gaat lukken weet ik niet maar als we allemaal ons steentje gaan bijdragen kunnen we de aarde wel doorgeven aan onze kinderen.

Meer recensies van Anita de Groot