Een kunstenaar , een liefde, leven met blindheid ...

AnnDV 11 oktober 2020
Mrs Degas

Feiten
Degas was slechtziende en werd blind.
Degas was een schilder en beeldhouwer.
Degas hield van Estelle maar zijn broer veroverde Estelle.
Degas’ roots liggen in Louisiana.

Verhaal
Edgar Degas, een kunstenaar, moet verhuizen, zo begint het verhaal. Verhuizen is niet eenvoudig voor een bijna blinde man. Er komt hem een vrouw helpen en zo komt langzaamaan de geschiedenis van Edgar en Estelle in beeld.
Je krijgt een verhaal, maar je krijgt ook de ideeën over hoe Degas naar kunst kijkt, je krijgt ook de ervaringen van het blind worden en hoe je ermee kan/moet verder leven zowel van hem, als van Estelle.
Er wordt geschreven over de burgeroorlog in Amerika en de gevolgen voor de verliezers en voor de bevrijde slaven.
Een verhaal dat zich ontrolt met geschiedenis, kunst, blindheid als achtergrond.
Een verhaal waarin kleuren en figuren een eigen leven spelen door mooie beschrijvingen.
Ik heb het graag gelezen.
Ann De Vlamynck

Meer recensies van AnnDV