Mooie psychologische roman, uit het leven grgepen.

Flessenpost, het roept altijd een beetje de zin naar avontuur op. Wie heeft de fles in zee gegooid? Waarom? Wanneer? Wat is er gebeurd? De schipper van het Deventer pontje viste inderdaad flessenpost op en daarrond wist de auteur een prachtig verhaal te weven. Een verhaal waar iedereen wel iets herkent.
Mand is een wat oudere filosofe, die, zoals het iemand met haar beroep betaamt 'denke' tot een ware kunst verheven heef. Ik denk dus ik ben. Ja, dat is mooi natuurlijk, maar wat als net dat denkvermogen aangetast wordt? Ben je dan anders? Ben je niet meer? Verandert je zijn? Nee, het is geen zwaarwichtig filosofisch boek geworden het is een fijne roman waar het thema 'dementie' op een heel mooie manier beschreven wordt . Mandy zelf beseft wat er aan de hand is en wil haar voorzorgen nemen, mensen rondom haar hebben het daar soms lastig mee. Allemaal begrijpelijk. Ik heb het boek in één keer uitgelezen, kon het echt niet wegleggen. Het is een boek waar je nog dagen, weken later aan terugdenkt en waar je dan over nadenkt. Een aanrader voor iedereen.

Meer recensies van anne-marie margrete dewachter franke