Spannend en uniek plot, maar personages zijn verwarrend

AnneHut 10 mei 2024
Als je fan bent van true crime zul je smullen van dit boek. Het verhaal volgt een aantal moorden die een-op-een gekopieerd zijn van bekende seriemoordenaars, denk aan Ted Bundy, Charles Manson en Jeffrey Dahmer. Ik vond het erg leuk om aan de hand van de beschrijvingen van de detectives te raden om welke seriemoordenaars het gingen. Het boek begint meteen met een van deze moorden vanuit de pov van de moordenaar, waardoor het gelijk super spannend was. ook maken we meteen kennis met een moeder die aan automutilatie doet. Het zet ook gelijk de toon voor de rest van het boek, er komen onderwerpen aan bod die niet voor iedereen zijn weggelegd en de scenes zijn erg grafisch en gedetailleerd.

Het verhaal wordt verteld vanuit 3 pov’s, de keuzes hiervoor vond ik erg interessant want ze zorgden ervoor dat je 3 compleet verschillende perspectieven van de gebeurtenissen ziet. Waar ik echter wel vreselijk van in de war raakte is dat personages, en dan voornamelijk de detectives, soms werden benoemd met de voornaam, andere keren met de achternaam en weer andere keren met hun bijnaam. Dit waren ook nog eens namen die ontzettend op elkaar leken. Dit zorgde ervoor dat ik het boek een tijdje aan de kant hebt gelegd en er moeite mee had op er weer in te komen.

Het boek is opgebouwd uit (zeer) korte hoofdstukken en elk eindigt met een goede cliffhanger. Dit vind ikzelf enorm prettig en het lees lekker vlot weg. Ook is het verhaal tot het einde spannend, ik heb nooit kunnen raden die de moordenaar was. The Echo Man is zeker een aanrader voor iedereen die houdt van true crime en detectives.

Meer recensies van AnneHut