Popster op rust

Anneke 22 maart 2023
De comeback van Tommy Roos is het debuut in het Nederlands van de schrijfster Cecilia Klang. Het is het eerste deel van een geplande drieluik.
Vanaf de eerste woorden kruip je al in het vel van Tommy Roos, een vijftigjarige man die een heel gewoon leventje leidde tot hij plots samen met zijn vrouw Martina bij een therapeut terecht komt omdat zij van hem wil scheiden. Waar hij in zijn jeugdige jaren nog een veelbelovende rockster was in de popgroep Crystal Heart, ligt hij nu in scheiding met zijn grote liefde Martina, gaat de fabriek waarvoor hij werkt verhuizen naar Estland en kijken zijn kinderen niet meer naar hem om. Wanneer hij door een verjaardagskado in contact komt met de excentrieke Gunnel begint er langzaam iets te veranderen aan de manier waarop hij naar zichzelf en de wereld kijkt.

De schrijfster heeft een aantal personnages (Tommy, Gunnel) heel goed uitgewerkt aan de hand van het verhaal. Er zijn echter nog verschillende personages die heel wat dieper uitgewerkt kunnen worden in een volgend deel.
Het verhaal wordt verteld aan de hand van korte hoofdstukken. Het taalgebruik is heel eenvoudig. Aldus lees het verhaal heel vlot weg.
Het verhaal is niet super grappig op zichzelf, toch maakt de herkenbaarheid het leuk. Een luchtig verhaal over deel 2 van het leven ...
Ik ben alvast benieuwd naar deel 2 van dit verhaal.

Meer recensies van Anneke