Bloedstollend vlucht doorheen nachtelijke Londen

Anneke 01 september 2022
Er werd me gevraagd of ik klaar was voor de spannendste missie van mijn leven ... en eigenlijk was dat niet eens overdreven.

Het verhaal gaat over Emma Makepeace. Zij is in dienst bij de geheime dienst van de Britse Overheid (MI6) en ze krijgt een speciale opdracht om Michael Primalov naar een veilige plek te brengen. Michael is de zoon van Dimitri en Elena Primalov. Dit waren wetenschappers die in dienst waren geweest van de Russische overheid en die vanuit Rusland naar Groot-Brittaniƫ waren gevlucht. Het ganse gezin werd door de Russische veiligheidsdiensten gezocht nadat er al een aantal gelijkaardige wetenschappers werden geliquideerd.

Emma krijgt de opdracht op Michael doorheen het drukke Londen te leiden terwijl op elke hoek, in elke steeg en op elke kruispunt wel honderden camera's stonden. Deze camera's werden gehackt waardoor de Russische veiligheidsdienst elke plaats van Londen op beeld hadden. Bestaat er een manier om al deze camera's te ontlopen en om toch ongezien op de veilige plaats aan te komen? Wie kunnen ze vertrouwen? Krijgen ze hulp? Raken ze levend op de veilige plaats?

Wat volgt is echt een bloedstollende vlucht doorheen het nachtelijke Londen.
Het verhaal leest heel vlot en is echt spannend. Het wordt afgewisseld met hoofdstukken waar Emma wordt opgeleid om geheime agent te worden, wat leuke achtergrondinformatie geeft. Deze achtergrondinformatie remt het verhaal een beetje af, maar zorgt wel voor diepgang.

De laatste hoofdstukken vind ik een beetje minder. Er wordt een wraakactie opgezet tegenover de persoon die achter deze Russische veiligheidsdienst zit. Ik had dit deel liever wat uitgebreider gezien ...

Bedankt Hebban en Uitgeverij Ambo Anthos voor deze kans om het boek vooraf te lezen!!

Meer recensies van Anneke