Bizar verhaal

Anneke 12 november 2023
Het boek Jouw vlees en bloed is heel vlot leesbaar qua taalgebruik, maar de opbouw vond ik soms wel verwarrend. Centraal in het verhaal staat Esther die in een appartement woont samen met haar hamster Pim en een skelet. Esther durft eigenlijk haar appartement niet meer te verlaten. Het verhaal start met een zieke hamster die naar de dierenarts moet, waardoor Esther echter naar buiten moet. Zo leert Esther haar overbuurvrouw Ulrike kennen en haar 3 kinderen Floor, Warre en Oliver.

Dit verhaal wordt onderbroken met delen van een boek die worden geschreven of door een computerspel die Esther speelt. De delen van het manuscript die de lezer te lezen krijgt zijn heel verwarrend en bevatten vrij veel schrijffouten en verkeerde of ontbrekende leestekens.
De delen uit het computerspel lijken dan weer zo levendig beschreven, dat je bijna vergeet dat dit dialogen in een computerspel zijn en niet in het echte leven.

Ik had een leuke thriller verwacht, maar dit boek was eerder een bizar, onsamenhangend verhaal met veel lugubere details van bloed en ingewanden. Ik heb het boek tot het einde uitgelezen, maar dit was niet mijn soort van boek.

Ik mocht het boek Van vlees en bloed vooraf lezen met een digitaal exemplaar van uitgeverij De Boekenvos, waarvoor zeker dank.

Meer recensies van Anneke