Boeiend en inzichtgevend

Annekosse 08 mei 2016
Dit boek heb ik gewonnen bij de giveaway.

Het is een heerlijk ontspannend boek waarop op een vrolijke en humoristische wijze het leven van dokter Pol beschreven is. Het geeft vooral ook inzicht hoe het in vroegere tijden hier in Nederland ging bij de boeren en hoe de opleiding tot dierenarts was. Ook toen was het net als nu moeilijk om na je studie aan een baan te komen. Vooral ook opvallend is het harde knokken wat dokter Pol heeft moeten doen om zijn bestaansrecht in Amerika te verkrijgen. Het geeft vooral ook aan dat boeren niet alleen maar koeien melken en koeien laten slachten, maar vooral ook alle tegenslagen die boeren kunnen hebben met hun dieren waar wij als niet-boeren eigenlijk geen weet van hebben. Het geeft inzicht in het toch wel harde bestaan van de boeren.
Wat vooral sterk naar voren komt is dat dokter Pol een groot hart heeft voor de dieren en hun eigenaren.

Dit is een boek die ik moeiteloos uit heb gelezen en telkens weer oppakte om in verder te willen lezen.
Een echte aanrader dus om te lezen voor iedereen die ook maar enigszins iets om dieren geeft.

Meer recensies van Annekosse