Stof tot nadenken

Annekosse 04 januari 2021
"Het antwoord op misschien" is een ontroerend verhaal wat stof tot nadenken geeft.
Adam is een jongeman van 25 jaar die werkt als taxichauffeur en patiënten met kanker vervoerd. Hierdoor komt hij met veel verschillende mensen in aanraking die allen een gemeenschappelijke deler hebben.

Op een dag komt Jessi als patiënt in zijn auto. Dat is de dag van de grote veranderingen in zijn leven.
Niet alleen is Jessi jong, maar heeft ook nog eens een bijzonder karakter. Ze weet wat ze wil en verwezenlijkt dit zoveel mogelijk (hoe onverstandig soms ook).

Het boek geeft stof tot nadenken. Nadenken over de keuzes die je maakt in je leven. Waarom schuif je bepaalde dromen voor je uit? Leef je het leven zoals je zou willen? Haal je eruit wat erin zit?

Ontroerend boek. Ook blijft de onzekerheid (of hoop) op een goede afloop. Het kan lange tijd alle kanten op. Ik merkte dat ik meeleefde met Adam, dezelfde hoop kreeg, vaak geraakt werd door bepaalde situaties en het ook niet altijd zonder tissues redde.

Meer recensies van Annekosse