Een mooi boek over een moedige vrouw

Annelies1960 26 november 2022
Wat een indrukwekkend verhaal over de hoofdpersoon Svetlana. Ik ben het met de schijfster eens dat ze een held is met een onvoorstelbaar doorzettingsvermogen. Regelmatig werd ik geroerd door het verhaal dat verteld werd.
De uitzichtloze situatie voor de mensen die in Macedonië wonen. De mensen die misbruik maken van hun macht en positie omdat ze het kunnen. De bureaucratie waar Svetlana tegen aanloopt. Saskia heeft het mooi opgeschreven.
Zware onderwerpen , een vergeten geschiedenis van voormalig Joegoslavië. Het verhaal drukt je met de neus op te feiten dat we eigenlijk helemaal niet zo lief voor elkaar zijn als Europeanen. En dat anderen daar gebruik van maken. Dit boek zou op de lijst moeten staan van boeken die de Nederlandse jeugd moet lezen voor hun studie. Ik vind het een aanrader voor iedereen die niet alleen hart voor zijn familie heeft, maar ook voor andere medemensen.

Meer recensies van Annelies1960