Tranentrekker

Annelies1960 26 april 2022
Met veel plezier, soms met ingehouden adem en uiteindelijk met tranen in mijn ogen, heb ik het nieuwe boek van Mascha Gesthuizen gelezen. Eerst lekker in de zon in de tuin en later op de bank. Ik kon het niet wegleggen. Het verhaal is pakkend, en met een vleugje humor geschreven. Je kan niet van te voren voorspellen hoe het gaat of zal aflopen.
Mascha zet je steeds weer op een ander been. Niet alleen doordat je door de tijd reist met haar, maar ook door de gebeurtenissen die ze beschrijft. De hoofdpersoon Hanne heeft geen makkelijk leven, maar ze maakt er het beste van. Je zou hopen dat haar kinderen iets van de kracht van hun moeder zouden erven. Dat geldt in ieder geval voor haar dochter.
Mannen worden niet zo gunstig afgeschilderd in het boek. Aan de andere kant gaat het ook om de wisselwerking tussen man en vrouw in een relatie. Het thema 'wat doe je als je ongewenst zwanger raakt', is een mooi thema. En het einde geeft moed voor de toekomst.
Ik vind het een aanrader. Neem het boek mee op je vakantie, lees het op de bank of in je tuin. En geniet, ook al moest ik op het einde een traantje wegpinken. Een fantastisch mooi verhaal.

Meer recensies van Annelies1960