Oscar: een geweldig spannend boek

Annelies1960 19 juli 2021
In 'Oscar' van Yvonne Franssen gaat het om een enkele maanden oude baby (Oscar) die plotseling verdwijnt. Als oma van een kleinkind kostte het mij wat moeite om aan deze thriller te beginnen... maar achteraf was ik er blij mee, want wat is dit een goed boek!
Het is een boek met behoorlijk hoog tempo, meerdere verhaallijnen en wisselende perspectieven, dus je aandacht is wel vereist om erbij te blijven (en wegleggen is lastig). De hoofdstukken zijn vrij kort en af en toe krijg je kleine aanwijzingen en worden de onderlinge verhoudingen steeds duidelijker, maar het boek blijft tot de laatste pagina spannend. En dan het slot...wow, geweldig gewoon. Met 'Oscar' heeft de auteur een geweldig spannend en goedgeschreven boek afgeleverd. Nog beter dan 'Kamer 305', die ik paar jaar geleden heb gelezen. Ik kijk nu al uit naar haar volgende thriller.

Meer recensies van Annelies1960