Ik hou van deze stijl!

Annelies1960 20 augustus 2019
Alle voorgaande fantasy- en scifi-boeken van Pepper Kay heb ik al gelezen, en ik was dus benieuwd naar deze thriller (een nieuw genre van de auteur). Ik heb het boek ademloos uitgelezen.
Het boek heeft een intrigerende opening met agent Pelham die op een mysterie stuit bij een lijk. Daarna maken we kennis met Kyrill in Rusland, die we pas veel later weer terugvinden in het boek. Dan ontmoeten we Jeremy, die een beetje als een sul wordt afgeschilderd maar ondertussen wel een vlotte vriendin met duistere kantjes heeft. Samen gaan Jeremy en Annet naar Spitsbergen en daar maken ze kennis met Rachel en Carl. Die blijken niet te zijn wie ze voordoen te zijn, en datzelfde geldt eigenlijk voor Vincent en (later) Peter. Op de boot vanuit Spitsbergen komt het allemaal tot een climax.
Ik heb mij het hele boek afgevraagd welke psychologische stoornis Annet heeft, of is ze 'gewoon gek' ? Ga vooral 'Retour Spitsbergen' lezen, want ik ben benieuwd wat jij denkt. Ik vond het een spannend boek, dat ook nog eens (door de handel in organen) realistisch overkwam. En Pepper Kay: blijf vooral schrijven want ik hou van je schrijfstijl!

Meer recensies van Annelies1960