Een ongewoon aanbod.

Uitgever: Ambo / Anthos
Nederlands vertaald door Marja Borg
E-book ISBN 9789026350184
Eerste druk januari 2020

=== Het was een eenmalige deal. Een deal die haar leven misschien zou veranderen.
Een deal die het leven van anderen beslist zou veranderen.
Het was een deal met de duivel.===

Sarah is docente aan de universiteit.
Ze wil een vaste aanstelling die ze ook verdiend heeft. Alleen hangt alles grotendeels af van haar baas Alan Hawthorne .
Een mooie man die erg beroemd is. Als tv-presentator heeft hij veel macht.
Hij is rijk en daardoor kan hij iedereen naar zijn hand zetten.
Alan is een nare man die Sarah seksueel intimideert.
Sarah heeft tussen neus en lippen door haar ideeën tegen Alan verteld.
Als hij met haar ideeën op de proppen komt en doet alsof het de zijne zijn, is bij Sarah de maat vol. Alleen als ze een nachtje bij hem blijft, kan hij iets voor haar betekenen.

Wanneer Sara op weg is naar de kinderopvang is ze getuige van een bijna kidnapping. Iemand probeert een jong meisje mee te nemen maar haar vader springt er tussen en raakt geblesseerd. Sara ziet het gebeuren en geeft in een impuls gas en rijdt iemand aan. Dan gaat iemand demonstratief voor haar auto staan en neemt een foto van haar kenteken.
Ongerust gaat Sara op weg naar de kinderopvang.
Sara heeft enkele dagen later het gevoel dat ze in de gaten wordt door een onguur type. Ze gaat met een omweg naar haar auto en voor ze het weet, wordt ze ontvoerd.
Angstig telt ze af in de auto waar ze in zit.
Dan komt ze in een appartementen complex en ziet tot haar verbazing de vader van het meisje wat ontsnapt is aan de kidnapping.
De vader toont haar zijn dankbaarheid en beloont haar met iets ongewoons.
Ze krijgt een aanbod om iemand te laten verdwijnen. Het is éénmalig en hij geeft haar een simpele telefoon met een simkaart. “Je kan één keer 29 seconde bellen en een naam doorgeven.”.

Dit ebook was op 20 december enkele malen 29 seconde te downloaden via Ambo Athos in ruil voor een recensie.
Het is mij gelukt en de eerste opdracht was een verslag van dit ebook te delen via het Hebban thrillercafé met de duimpjesactie.

Wat een verhaal. Ik zat op het puntje van mijn stoel zo spannend vond ik het.
Het plot vond ik onverwacht en goed bedacht. De moeite waard.

Rotterdam, 14 januari 2020

Annemarie van de Kuilen