Offers of boetedoening?

Anna Bos-Chialastri 24 december 2019
Als je al meerdere boeken van Jeroen Windmeijer gelezen hebt, een tip voor je aan dit boek gaat beginnen: Het is geen vervolg of uitwerksel van de eerdere trilogie. Geen Leiden, een verhaal in de ik-vorm maar juist een compleet andere setting c.q. continent.

Maar is het dan nog wel een echte Jeroen Windmeijer kan je jezelf afvragen? Nou het antwoord is: Zeker wel! Liefhebbers van theologische verhalen doorspekt met kritische kanttekeningen kunnen hun hart ophalen, zeker als ze van wat spanning houden.

WAAR gaat het verhaal dan over? Nou, over onderzoeksstudent Luc die zijn hart verliest aan collega Nayra op de hoogvlakten van Bolivia.
??? Hart verliezen??? Dat klinkt zoetsappig. Maar je zei net toch wat spanning en religiegeschiedenis? Ja, zoals ik zei het is een echte Jeroen. Mooie achtergrond info, goed onderbouwd en een ”Dan Brown” tempo waarmee de gebeurtenissen elkaar opvolgen.

Ja, maar welke gebeurtenissen dan? Zeg Duuuh, heb je de titel wel gezien? Offers natuurlijk!
Weet je wat? Lees het zelf maar, dan zal je gewoon zien dat het een goed boek is, dan ga ik voor de boekwinkel liggen wachten op het volgende deel.

Meer recensies van Anna Bos-Chialastri