De plank volledig misgeslagen!?!

Annemieke de Jong 26 november 2021
Ieder jaar kijk ik uit naar de Sinterklaasprentenboeken die verkrijgbaar zijn bij actieproducten in de Supermarkt. De namen van de boeken van dit jaar klonken veel belovend, helemaal nu mijn eigen dochter voor het zelf ook echt het hele Sinterklaasgebeuren ervaart.

Waar Sint en de Magische Noot in potentie een super leuk kinderboek zou kunnen zijn, op basis van de titel, werd de plank volledig misgeslagen in dit prentenboek. Waar de omschrijving doet voort komen dat het om een bijzonder, sprookjesachtig verhaal gaat dat hoop en vertrouwen biedt, is dit niet het geval.

Het verhaal is totaal niet geschikt voor de doelgroep die zo verzot is op Sinterklaasboeken, en dat is een gemiste kans. Mooi hoe Waylon getracht heeft in zijn verhaal een boodschap mee te geven, echter is de vraag of een boek over Sinterklaas en voor jonge kinderen hiervoor de juiste plek is...

Ik verwacht dan ook niet dat ik dit prentenboek snel zal lezen in het kader van Sinterklaas!

Meer recensies van Annemieke de Jong