Debuut dat blijft hangen

Anne.reads.books 11 februari 2021
Voor mij is het de eerste keer dat ik deze debuutroman van schrijfster Lize Spit las.

Vanaf de eerste pagina's was ik al onder de indruk van de schrijfstijl en het regelmatige gebruik van metaforen. Lize Spit is duidelijk taalvaardig, ze weet hoe ze, soms op poëtische wijze, onze Nederlandse taal moet kneden en vormen om zo alles mooi neer te pennen. Dit maakte dat het boek heel vlot las.

De personages in het boek zijn goed uitgewerkt en de hoofdstukken wisselen zich af tussen het heden en gebeurtenissen in het verleden. Na elk hoofdstuk kom je zo een extra stukje van de puzzel te weten.

Hoe verder ik kwam in het boek hoe nieuwsgieriger ik werd naar het einde, de spanning werd beetje per beetje opgebouwd.

De laatste 100 pagina's in het boek kwamen wel nogal binnen en vond ik vrij heftig en aangrijpend. Niettegenstaande vallen op het einde alle puzzelstukjes mooi samen en werd alles in het verhaal mij duidelijk.

Samengevat: Een zeer sterk geschreven debuutroman met een sterk verhaal dat zeker blijft nazinderen.

Meer recensies van Anne.reads.books