Het is zo een fijne thriller, zoals ik ze graag lees!

Dominique De Bruyne (Gent, 17 maart 1965) besloot op haar 53ste boeken te schrijven. Haar debuutthriller ' de laatste grens ' kwam uit op 13 januari 2020. Het kinderboek ' op zoek naar ' zal in april 2020 verschijnen. Momenteel is Dominique druk bezig met een vervolg op de laatste grens, genaamd 'Alsem'. Deze reeks volgt FBI agente Mijanou Naughton en haar team naar een seriemoordenaar.

~De inhoud

Als een jonge vrouw gewurgd wordt gevonden is de schrik groot. Ze wordt gevonden in de duinen met haar hoofd op een soort hoofddoekje. Bij een kustplaats in Massachusetts, wordt dit moordonderzoek aan FBI agente Mijanou Naughton toegewezen. Ze krijgen het druk als er opnieuw een slachtoffer valt. Terwijl zij en haar team dieper graven naar de waarheid, komen ze tot het inzicht dat ze met een meedogenloze maar charismatische dader te maken hebben. Kan hij gestopt worden of is dit het begin? Het begin van zijn honger naar meer?

~Sommige dingen worden groot door klein te blijven

De cover is rustig van tint, een jongedame staat met de rug naar de lezer toe. Er is iets om haar heen gewikkeld, wat er grimmig uitziet.
In de proloog maken we kennis met een karakter die Tobias heet. In de ik-stijl vertelt hij over zich zelf, over zijn eerlijke en intelligente karakter. Daarna gaan we over naar De vrouwelijke FBI-agente. Hoofdkarakter Mijanou Noughton is werkzaam als FBI-agent in Boston. Haar verhaallijn lezen we in de 3e persoon.

De schrijfstijl die de auteur gebruikt is zeer prettig en makkelijk te volgen. Met regelmaat verschijnen er mooie quotes uit muziekalbums. Het geeft het boek een zeer bijzondere sfeer. Een tintje extra. Wat opvalt is de toegankelijkheid van het boek, opmaak en cover. De cover is mooi, het boek bevat meerdere verhaallijnen, is niet al te ingewikkeld, waardoor het zeer fijn leest. Juist dat maakt dit boek zo groots. Geen moment zakt de aandacht even weg. De nieuwsgierigheid wordt alleen maar groter, gezien het qua ontwikkeling nog alle kanten op kan gaan.

Wat lijkt op een easy-peasy-verhaal, mondt uit in een spannend kat en muis-spel. Zeker richting de finish zitten er nog mooie plottwisten verstopt. Met groot genoegen kijk ik dan ook uit naar deel 2, van deze nieuwe serie.

~Waardering 4 sterren

Zeker genoten van dit topverhaal. Het is een thriller zoals ik ze graag lees.

Hartelijke groeten, Annette Overvoorde
Birdy's Boeken, https://birdysboeken.blogspot.com/2020/06/dominique-de-bruyne-de-laatste-grens.html

Meer recensies van Annette Overvoorde