De spooky elementen zijn mooi gedaan

Annette Overvoorde 20 september 2019
De cover is heel intrigerend. Camilla Sten is mij niet bekend, maar haar moeder Viveca Sten wel. Van de voorkant is zeker werk gemaakt. Huisjes, een kerk en wortels die overal overheen woekeren, geeft een lugubere blik. Wat wordt daar verborgen gehouden?

Het begin maakt al spannend, een totaal lege stad en dan een plein met een grote ontdekking. Wauw, de toon is gezet. De verdwenen stad is een zeer interessant verhaal en bestaat uit 3 verhaallijnen. De balngrijkste is die van Alice, de vertelperspectief van 1e persoon lezen we over haar. Zij mag eindelijk haar grote droom waarmaken: de stad bezoeken waarvan alle inwoners zomaar plots verdwenen.

Camilla Sten mag zeker blijven doorschrijven, deze thriller leest erg prettig. Door de ik-perspectief zit je dichtbij Alice en wat zij hoopt te ontdekken. De sfeer is al snel grimmig, beetje creepy zelfs. Als lezer ga je al snel mee puzzelen, al is het een beetje vreemd te noemen, dat er nu nooit iemand eerder naar dit stadje is afgereisd. Om nader onderzoek te doen. Daarnaast kan de lezer zelf ook de mogelijkheden af gaan waar de personen zijn gebleven. Neemt niet weg dat dit een super spannend verhaal is, waar ik er graag meer van lees.

Conclusie

De verdwenen stad is een zeer spannend en soms creepy thriller. Met zinderende momenten en een verrassende plottwisten. En een fenomenaal einde.

Waardering: 4,5 sterren.

Hartelijke groeten, Annette Overvoorde
Birdy's Boeken, https://birdysboeken.blogspot.com/2019/09/camilla-sten-de-verdwenen-stad.html

Meer recensies van Annette Overvoorde