Liefdesblik is een prachtig mooi boekje, met hartverwarmende teksten.

Annette Overvoorde 06 december 2022
"Een bundel vol gedichten over het leven. Een beetje liefde voor onderweg. Een blik vol liefde op het leven. Op alles dat is. Op alles dat leven mag zijn. Om de liefde en het leven te vieren. De zon even te laten schijnen."

Deze gedichtenbundel geschreven door Caro Niekus is het vervolg op haar eerste bundel "Jij & ik". deze verscheen in 2016. De tweede druk volgde in 2020 en ook in dat laatste jaar werd er een liedje uitgebracht door het Wilmink Theater. Hoe mooi is dat. Caro is geboren in 1969 en opgegroeid in Twente. Schrijven doet ze vanuit haar gevoel. Dat is zeker te merken als je deze bundel zal gaan lezen.

De elementen

Bij het uitpakken van de boekenpost, dacht ik al WAUW! de cover is sprankelend. Mooie tinten blauw, als de zee. Geel en roze als de zon in de lucht. Qua vormgeving is het een echt kadootje. Als je het openslaat komen de hartjes in alle formaten naar je toe. In mooie sierlijke letters staat er LIEFDESBLIK. Daar krijg je al helemaal zin in!

Waar liefde is, is leven
verdriet soms een gegeven
liefde ben jij, liefde ben ik
daarom liefdesblik

Deze bundel bestaande uit 90 pagina's vol gedichten is zeer mooi opgezet. In een fijn lettertype, met leuke oranje accenten. Afgewisseld door een kleine illustratie of mooie foto.

We zijn niet alleen
maar altijd verbonden
met alles om ons heen
universeel de liefde
en samen èèn.

Caro Niekus heeft met -Liefdesblik- een zeer mooie gedichtenbundel geschreven. Sommige zinnen komen als een warme deken op je neer. Het voelt fijn, het leest zeer prettig. Erg mooi. Even helemaal op gaan in mooie zinnen, mooie quotes en fijne rijmwoorden.

Caro Niekus heeft met LIEFDESBLIK mijn hart gestolen!

Waardering 5 sterren.

Liefdesblik is een prachtig mooi boekje, met hartverwarmende teksten.

Groetjes, Annette
Birdy's Boeken