Mooi & bizar tegelijk!

Annette Overvoorde 28 augustus 2020
4,5 sterren voor deze sterke kanjer!

De bekende acteur Mason, zoekende naar werk, komt terecht in een huiveringwekkende nachtmerrie, waar geen eind aan lijkt te komen. Hij heeft spijt en wil zich losmaken van de sekte. Zijn dochter wordt vermist. Maar nog nooit heeft iemand “De Wildcard Club” levend verlaten…

~~Denise Donalds rende door het duister van de nacht over het strand, half struikelend over haar eigen benen... De angst voor er komen ging hield haar op e been. ..In gedachte ging ze terug naar de vier vreselijke dagen in gevangenschap~~.

- De elementen

De cover heeft qua print iets weg van Ruis, maar is dan nu donker van tint. Ik vind de donkere cover mooi passen bij de donker getinte verhalen, die vaak gruwel en spanning bevatten. Lydia van Houten neemt de lezer mee in een nieuw, bizar en duister avontuur.

Het karakter Mason, verteld in de 3e persoon, wordt duidelijk en helder neergezet. Stoer als hij is en woonachtig in Manhattan was hij ooit een veelgevraagd en gevierd acteur en moet je nu eens kijken. Dat geeft onzekerheid voor zijn gezin. Met veel frustratie en onrust in zijn hoofd vind hij een visitekaartje: "De wildclub, hier komen je dromen uit". Uit een soort wanhoop gaat hij de club binnen, wat heeft hij te verliezen? Een avondje afleiding kan toch geen kwaad? oef, wist hij maar wat hem daar allemaal te wachten zou staan. Want eenmaal bij de club, is er geen weg meer terug. Heeft hij zijn ziel mogelijk aan de duivel verkocht?

De schrijfstijl is vlot, duister en meeslepend tegelijk. De Lydia-fans zijn dit gewend en komen nu voor zeker niets voor niets. Het deed mij denken aan de eerdere thriller "Prooi". Met veel actie, verrassende scenes, duistere zaken en plotwisten. Enig geweld wordt niet gemeden. Het is een hele mond vol aan de genoemde zaken, maar de auteur kan als geen ander deze zo mooi doseren, dat je blijft "hangen" aan het schimmige verhaal. Mooi en bizar tegelijk!

- Conclusie

De filmische schrijfstijl van Lydia Houten is fantastisch en supergaaf. Al ben ik nog steeds helemaal gek van Het vervloekte huis, toch heeft dit boek mij zeker geraakt. We worden allemaal wel eens iets beloofd wat te mooi is om waar te zijn, maar als je in de put zit, tja! GA dan vooral de Wildclub niet in!

- Waardering 4,5 sterren

Super genoten, al vond ik nogmaals het vervloekte huis wat beter.

Hartelijke groeten, Annette Overvoorde
Birdy's Boeken,