Lieve Ollie

Annette Rijsdam 25 februari 2021 Auteur
Lieve Ollie,

Wat ben ik blij dat Emma Anna jou een stem heeft gegeven en dat ik je heb leren kennen. Vanaf de eerste pagina heb ik je in mijn hart gesloten. Jouw dromen, maar ook jouw wens om te voldoen aan het beeld dat je ouders van je wilden zien vond ik heel herkenbaar en realistisch verwoord. Ik hoopte ook echt dat je langzaam los zou breken en voor je eigen geluk zou gaan. Hoe lastig dat ook was, vooral met wat er op jouw schouders drukte. Je mag er echt zijn, lieve Ollie.

Gelukkig kwam Lou op jouw pad. Echt een spontane jonge pup die alleen maar het beste met je voorhad en gewoon wist wanneer liefde echte liefde was. Ook hij had al genoeg meegemaakt en ook hij moest eerst zijn weg vinden, maar samen is jullie dat aardig goed gelukt. Er waren een aantal hindernissen om te nemen, en heel even lieten jullie mijn hart ook stilstaan omdat ik zo hoopte dat jullie eindelijk in zouden zien dat jullie alleen nog maar thuis konden komen bij elkaar.

Lieve Ollie, ik heb genoten van jouw verhaal. De groei de je doormaakte en ook je ontzettend gave outfits ;). Emma Anna weet met dat soort details altijd net even iets meer aan een verhaal toe te voegen waardoor het echt wordt. Ook jouw worsteling met de idealen van je vader en je eigen onzekerheid, maken Ooit in september een verhaal dat niet alleen herkenbaar is, maar dat ook voor heel veel lezers een hart onder de riem is en een bron van inspiratie.

Liefs Annette,

P.s. Lieve Olli, je mag ook heel trots zijn dat je in zo’n mooi vormgegeven boek terecht bent gekomen. De cover, de graphics en dan die maffe stickers van jullie. Ik hou ervan.

Meer recensies van Annette Rijsdam