Tussendoortje

Aria 24 juli 2022
Bloemetjes behang, luxe Bentley, zon, strand en zee zijn te zien bij Hotel Portofino aan de Italiaanse Rivièra . De droom van de eigenaar Bella Ainsworth. Met haar gezin is ze naar Italië geëmigreerd om in de weelderig verbouwde pand gasten te verwelkomen. Het leven daar is hard werken. Er verblijven welgestelde gasten. Van rijke families tot politicus. In dit boek wordt een verhaal verteld over de werknemers en gasten tijdens de zomer in 1926. O.a geheimen, corruptie, en diefstal komen aanbod. Vanwege geld gebrek is het voor Bella moeilijk om het hotel draaiende te houden. Haar echtgenoot die van luxe leven houdt maakt het er niet makkelijker op.

De introductie op de achterflap geeft de indruk dat het een verhaal is met diepgang.. Echter er zijn redelijk veel thema's in het verhaal verwerkt, maar zij het beperkt in de uitwerking. M.a.w. het is wat oppervlakkig. Echter als je een Feelgood boek met een snufje drama zoekt dan voldoet dit boek er wel aan. Op de achterzijde staat 'historische roman'. Qua periode klopt het, maar in dit geval vind ik. 'Grandioze story aan de Italiaanse Riviièra. beter bij het verhaal passen.

In taalgebruik is het begrijpelijk en vlot geschreven.

Hoewel het niet aan mijn verwachtingen voldeed heb ik het toch met plezier gelezen.
UIteindelijk krijgt het 2 1/2 * Als het kon zou ik het 2 1/3 * geven. Een prima tussendoortje.

Meer recensies van Aria