De stamboom is anders....

Aria 29 september 2021
De eerste samenwerking tussen de auteurs Steph Mullin & Nicole Mabry resulteerde het boek met de titel De stamboom.

Voor de verjaardag heeft Elizabeth ( Liz) van haar nichtje, beste vriendin en huisgenoot Andie een DNA testkit gekregen. Puur uit nieuwsgierigheid naar de geschiedenis van de voorouders. Wat is de oorsprong? Net als in het tv-programma 'Verborgen verleden waarin bekende Nederlanders terug gaan in hun familiegeschiedenis. Bij Liz brengen de resultaten geheel onverwachts tot een schokkend feit. Volgens de gegevens zou haar DNA niet verwant zijn aan haar nichtje Andie. Ze blijkt te zijn geadopteerd! Als gevolg daarvan volgt er nog een actie. Tot overmaat van ramp krijgt ze plots de FBI aan de deur om te horen dat er een verwantschap is met een seriemoordenaar! De Tri-state killer. Ondanks de waarschuwingen van de agenten om voorlopig afzijdig te houden van eventuele contacten met de biologische familie gaat ze zelf op zoektocht.

De stamboom is anders dan ik had verwacht. De leeservaring voldeed voor mij niet naar verwachting, maar voor een lezer kan het anders zijn. Voor een thriller is het niet spannend, maar toch aardig. Bij elke boekuitgave worden meningen van andere auteurs erop gezet. In dit geval staat Lisa Gardner. In vergelijking van tot op de bodem van Lisa Gardner haalt de stamboom naar mijn mening het niveau niet. Echter dit is hun eerste gezamenlijke werk. Wellicht is er in de toekomst groei te waarnemen.

Meer recensies van Aria