Verrast...

Aria 26 december 2023
Dit boek 'ik kan je redden' komt uit de pen ( wellicht digitaal) van Sofie Delporte. Een auteur uit de onze Zuider- buren. Dit boek valt onder de categorie misdaad. Het verhaal gaat over Olivia Leroy . Ze werkt nog niet zo lang bij de afdeling Cel vermiste personen. Het is de taak van de cel om een gevonden lichaam te identificeren. Helaas blijkt het niet zo eenvoudig te achterhalen. Tot overmaat van ramp wordt er ook nog een vrouw vermist. Is er een verband? Naast dat Leroy met de zaak bezig is kampt ook nog met persoonlijke issues, strijd. Het boek is geschreven in 2 verhaallijnen. Het leven en onderzoek van Olivia Leroy en vanuit het leven van de vermiste vrouw. In 'ik kan je reden' is het goed van elkaar te volgen. Uiteindelijk wordt het verweven dat leidt tot een ontknoping. Sofia Delporte heeft de gebeurtenissen in een menselijk en logisch verloop verteld. Omschrijvingen van verbeeldingen of situaties in duidelijke taal, zoals je het zelf ook zou ervaren of zien.

Voor de lezers van het misdaadgenre is het een geslaagde plot. Persoonlijk ben ik geen groot fan van Nederlandstalige auteurs ( m.u.v. een auteur) , maar Sofia Delporte heeft met 'ik kan je redden' me positief verrast,

Meer recensies van Aria