verrassend & schokkend. 2e recensie

Arie 11 juli 2020

De schaduw van Elvira. Schrijfster Sietske Scholten.

Maura Hofsteijn is een nationale bekende tv persoonlijkheid. Ze speelt een rol in een bekende soapserie.

Ze is door haar opa en oma opgevoed nadat haar ouders waren verongelukt.

Als oma haar laatste familielid overlijdt gebeuren er bijzondere zaken.

Haar verleden achterhaalt haar en dan verschijnt haar tweelingzus, die ze sinds het ongeval van haar ouders niet meer had gezien.

Ze maakt zich zorgen om haar zus en diens dochter Eliza. Beiden leven in armoede en worden kennelijk bedreigd.

Dan neemt het verhaal een versnelling lijkt het en nemen gebeurtenissen verrassende wendingen.

Ze voelt zich belaagd door haar fans en de media en verliest het vertrouwen van collegae en vrienden.

Haar tweelingzus weigert geholpen te worden en de 8 jarige Eliza klampt zich aan Maura vast.

Haar kleine kitty “Doerak” wordt dood gevonden. Opgehangen aan een touw aan haar balustrade.

Haar buurman Wiersma heeft wel begrip voor haar.

Hij vertelt Maura:”Je hebt al zoveel verloren. Vreselijk Maura, het leed uit je jeugd. Een kind zou dat niet mee mogen maken”.

Dan nadert het plot en blijkt veel anders te zijn dan dat Maura dacht.

Mooi van het boek vind ik dat naar mijn gevoel het verhaal niet af is…. Voor een echte happy end had er een hoofdstuk bijgeschreven moeten worden.

Niets aan het boek veranderen…. Drama, verrassingen, wendingen, conflicten alles is aanwezig.

Ik heb het in korte tijd uitgelezen. Het verhaal bleef nog enkele dagen in mijn hoofd….

Meer recensies van Arie