Mooi boek

AttieDotinga62 09 januari 2020
Fluisterende liefde- Saskia Schouten.

Het 354 pagina tellende boek van Saskia gaat over Ilona die na een verbroken relatie troost zoekt. En dit dan ook vindt, op verschillende ogenblikken, bij verschillende type mannen.
Het is ook een boek over het geloof. Ilona heeft twee goede vriendinnen. Rhodante en Hilde, die beide Christen zijn.
De zwager van Rhodante heeft een oogje op Ilona, maar zij gaat dit uit de weg, mede omdat hij ook een Christen is en zij niets met het geloof heeft.
Het verhaal voert langs vriendschappen en de liefde. Er zitten verschillende lessen in verborgen, Ilona moet namelijk nog veel leren over het in stand houden van vriendschappen, maar ook over de liefde en voornamelijk over zichzelf.

Het verhaal las vlot weg, alleen nu en dan stagneerde het even. Voor mij, door een te veel aan details. Het personage Ilona is goed uitgewerkt en je leert haar dan ook goed kennen. Waardoor je haar nu en dan wel eens een schop onder haar achterste wil geven. Of wilt roepen dat ze haar ogen nu eens moet openen. En misschien haar hart.

Het was een mooi boek om te lezen. Dankjewel Saskia.

Meer recensies van AttieDotinga62