Mee op reis

AttieDotinga62 28 augustus 2022
De thuisreis van Marceline de Waard.

Het is een boek met een rode deur op de kaft. Het geeft de indruk dat het een oud huisje is. En het maakt nieuwsgierig. Ik had graag de deur geopend maar begin bij het boek.
Als je het boek opent duik je in het leven van Eileen die begin 50 is. Haar man is anderhalf jaar geleden plotseling overleden. Eileen wil naar Ierland. Met de camper, zoals ze eigenlijk met haar man wilde gaan doen. Maar ze gaat helemaal alleen en daarom tegen de wil van haar dochters. Wat als haar ook plotseling iets gebeurd en zij haar kwijtraken?
Eileen haar roots liggen in Ierland. De zoektocht naar de waarheid die begint bij haar oma. Gaande weg wordt je meegenomen op de reis door dit prachtige land. Eileen ontdekt nieuwe geheimen, andere mannen en oude emoties. Langzaam wordt er een weg gebaand naar een andere toekomst.
Het is een fijn boek om te lezen. Je wil toch steeds meer weten van de ontdekkingen van Eileen. Wat ik ook fijn vond is dat het nu eens niet een jong meisje is die de hoofdpersoon is in een verhaal. Het is een roman die je meeneemt. Een vlotte schrijfstijl met hier en daar wat mystiek. Een vervolg op dit verhaal is zeker mogelijk.
Ik geef het boek vier sterren.

Meer recensies van AttieDotinga62