Uit het leven gegrepen

AttieDotinga62 14 juli 2021
Helemaal dood bestaat niet.
Door Erika van Dalen.

In dit boek beschrijft Erika van Dalen de zelfmoord van haar zus via de karakters van Melody en Francine. De tijd ervoor, tijdens en daarna.
Het is zowel een homage aan haar zuster als wel een duidelijke oproep om meer open te zijn en meer aandacht te besteden aan depressies. Wat schuilt er onder die depressie en komt opeens als een vulkaan tot uitbarsting.
Medicijnen als aanvulling daar is natuurlijk niets op tegen, maar wel als ze enige andere vormen van therapie die inzichten moeten geven gaan vervangen.
Wat ik mooi vond om te lezen is hoe de zussen anders omgaan met wat het leven hen brengt ook al komen ze uit hetzelfde nest. Heel duidelijk werd beschreven dat de manier van kijken naar het leven het grote verschil kan maken van hoe iemand in het leven kan staan.
Een heel goed boek en waarschijnlijk ook erg tot steun voor hen die zelfmoord in hun nabijheid hebben meegemaakt.

Attie

Meer recensies van AttieDotinga62