Vreselijk spannende thriller.

AttieDotinga62 12 oktober 2020
DUIVELSBIJBEL, door Lineke Breukel.
Samenvatting
Rasmus Rasmussen, onderzoeksjournalist en misdaadschrijver, heeft een nieuw boek geschreven over zijn belevenissen in Denemarken. Wanneer het manuscript bij de uitgever ligt, wil hij vakantie gaan vieren. Hij heeft een campertje gekocht om daarmee naar zijn oude studievrienden in Amsterdam te rijden. Vlakbij de Nederlandse grens krijgt hij echter pech. Een groep jonge kunstenaars nodigt hem uit en helpt hem op weg. Als een jonge vrouw uit de groep zijn hulp vraagt, kan Ras niet vermoeden dat hij zijn hoofd in een duivels wespennest steekt...
Lineke Breukel emigreerde in 2012 van het drukke westen van Nederland naar Zweden, waar zij sindsdien midden in de natuur leeft en zich toelegt op het schrijven van bloedstollende thrillers. Eerder verschenen van haar hand diverse thrillers en andere succesvolle boeken.

Mijn leeservaring.
Al vanaf pagina 1 trok het verhaal me in het boek. En ik kon iedere keer niet wachten om verder te lezen, waardoor ik langer in bed doorlas dan in de bedoeling lag. Ik droomde er zelfs over.
Ik reisde mee in het hoofd van Ras. Zodoende begrijp ik zijn beweegredenen en hoe hij in het leven staat, maar ook zijn dwang tot onderzoeken als hij het beter niet kan doen.
De kleur van het boek is heel goed gekozen en dat wordt langzaam wel duidelijk in het verhaal, zo ook het opgelegde zwijgen van de vrouw op de voorkant. Ik vind Lineke geweldig schrijven en er was geen enkele hapering in de film in mijn hoofd toen ik het las en dat vind ik heel belangrijk. Van mij dan ook vijf sterren!

Meer recensies van AttieDotinga62