Een gestadige detective

AttieDotinga62 22 juni 2020
Wraak door Camille Jacos

Het verhaal.
Na zijn pensioen denkt politie-inspecteur Arthur samen met zijn vrouw (een kunstenares) te gaan genieten van reizen en kunst bekijken. Door het overlijden van zijn geliefde Vero loopt alles echter anders. Als dan blijkt dat de kunstwerken van zijn vrouw niet alleen verkocht zijn, maar dat er voor deze verkoop ook doden vallen, gaat Arthur op zoek naar de dader. Daarbij wordt hij gehinderd door een vrijgelaten veroordeelde van een veertig jaar oude zaak, die hem koste wat kost wil laten hangen...
Leeservaring.
Het verhaal van Arthur ontvouwd zich langzaam maar gestaag. Toch loopt de spanning langzaam op. En net als je denkt dat het verhaal ten einde is dan ontvouwt zich een heel ander plot. De karakters zijn goed uitgewerkt en hoewel het goed te merken is dat er Vlaams wordt gesproken, is dit geheel niet storend maar geeft net dat leuke extra randje.
Het is spannend verhaal waarin het fijn is om met Arthur mee te liften en ook zijn gedachtegang te ervaren. Ik vroeg me een aantal keren af waarom hij in een valkuil stapte die in mijn ogen duidelijk was, maar ik ben Arthur niet.
Het is een goede detective en ik geef dan ook graag vier sterren.

Meer recensies van AttieDotinga62