Zon, het volgende boek in De Zeven Zussen serie

18 mei 2020
Het is raar, ik keek ontzettend uit naar dit boek, maar stelde toch steeds uit om er daadwerkelijk in te beginnen. Waarom? Ik weet het eigenlijk niet. Misschien zocht ik een moment waarvan ik wist dat ik genoeg tijd had om lekker door te lezen of zag ik op tegen het moment dat het boek al weer uit zou zijn. Bij ieder boek in De Zeven Zussen-serie vond ik het ontzettend jammer als ik het boek uit had.

Uiteindelijk vond ik dan toch het goede moment om te beginnen en zodra ik begon in het boek was ik weer verkocht. Ik werd meegezogen in het verhaal, had weer moeite met het boek wegleggen en ja hoor, weer balen toen het boek uit was.

Ik vind het echt heel bijzonder als je zulke boeken kunt schrijven. Maar waar gaat het boek Zon nu eigenlijk over?

Electra heeft het allemaal voor elkaar: ze is bloedmooi, schatrijk en wereldberoemd. Maar achter dit perfecte plaatje gaat een kwetsbare jonge vrouw schuil, die de oplossing voor haar problemen zoekt in drank en drugs. Electra heeft, anders dan haar zussen, geen behoefte om te weten waar ze vandaan komt. Totdat ze een bijzondere brief ontvangt…

Zon brengt de lezer van het bruisende, chaotische Manhattan naar de prachtige, uitgestrekte vlaktes van Kenia. Kan de zoektocht naar haar verleden Electra helpen haar problemen het hoofd te bieden?

Het gebeurt me niet vaak, dat ik huil bij een boek. Maar bij dit boek vloeide er, zo tegen het einde, toch een paar tranen. Ik werd weer helemaal meegenomen in het verhaal, in het verhaal van de hoofdpersoon en het verhaal over haar afkomst, dat zich afspeelt ergens ver weg (in dit boek in Kenia) in een heel andere tijd.

Het is een vast concept in deze serie van De Zeven Zussen. Het verhaal speelt in het nu en in het verleden. Dat blijkt goed aan te slaan. De boeken van Lucinda Riley worden goed gelezen, staan hoog in de lijsten. Ze weet veel lezers te boeien met haar verhalen. Die lezers zitten nu waarschijnlijk weer te wachten op het volgende deel. En ik moet bekennen dat ik er daar één van ben.

Meer recensies van