Ietwat zoetsappig

05 april 2020
Misschien was het boek dat ik hiervoor las te spannend en meeslepend. Maar bij dit boek heb ik een aantal keer de neiging gehad om er mee te stoppen. Het pakte me niet. Eerst even kort waar het boek, Ik wil met je mee, over gaat.:

Ik wil met je mee! van Jill Mansell is het hartverwarmende en grappige verhaal over de vraag of er in de liefde ooit het juiste moment is. Wanneer Mimi voor het eerst haar vaders nieuwe huis in de Cotswolds bezoekt, raakt ze verliefd op het dorp en de mensen die er wonen, allen met hun eigen sores en gekkigheden. Vooral met Cal heeft ze meteen een klik. En nog iets meer. Hij is gastvrij, charismatisch, en gewoonweg té knap. En hij is gelukkig getrouwd met Stacey en heeft een dochter.Dan wordt de dorpsgemeenschap getroffen door een tragedie. Hierna volgt een reeks van onverwachte wendingen. Het pad van Mimi en Cal zal steeds opnieuw kruisen – maar zal het ooit het juiste moment voor hen beiden zijn?

Het verhaal klinkt goed, maar het is ook wat zoetsappig. Misschien ben ik daar niet helemaal het type voor. Toch heb ik doorgezet, want ik ben ook nieuwsgierig en wil weten hoe het afloopt. Ik zal het niet verklappen. Dat einde laat trouwens lang op zich wachten. Er komen nog wat wendingen in het verhaal waarbij ik me soms afvraag of ze nodig zijn. Kan het verhaal niet wat eerder worden afgerond? Nou ja, blijkbaar dus niet.

Uiteindelijk ging het gevoel van het boek weg willen leggen weg en kwam ik er redelijk in. Maar ben ik enthousiast geworden? Nee, dat niet. Het boek kreeg daarom 3 sterren.

Meer recensies van