Je moet houden van het absurdisme

Amber van Ginneken 06 oktober 2019
Judith en Thijs zijn pasgetrouwd als Thijs na drie dagen een hersenschudding krijgt. Als de buren dan ook nog gaan verbouwen waardoor Thijs niet goed kan herstellen moeten ze er echt even uit. Samen met jeugdvrienden Fieb, Anna, Cora en Ab gaan ze naar een boswachtershuisje van Fieb met tuinencomplex waar verschillende mensen een tuin moeten delen.

Het ontdekken van de moord duurt tot ongeveer de helft van het boek. Wat voor mij inhield dat het verhaal daarvoor niet echt als een verhaal las, maar meer als fragmenten uit een vakantie. Met vlagen best hilarisch, maar ook vrij absurdistisch; een combinatie die ik best lastig vond. Niet alle personages komen even goed uit de verf.

Meer recensies van Amber van Ginneken