Origineel idee, maar geheel niet mijn ding

16 december 2018
Ik wou dit boek zo graag leuk vinden want het idee erachter is echt wel origineel.
Allereerst wil ik beginnen met dat ik toch wel veel dingen herkende uit andere boeken. Op zich is daar niks mis mee, maar het voelde niet zo super goed aan.
Ten tweede, de verhaallijn. Alles afzonderlijk gezien is het oké. Maar ik miste echt de samengang en uitdieping. Daardoor voelde het ook meer aan als een kinder/jeugdboek dan YA. Een voorbeeld: Emma's liefde Kasper. Ik kan me zelfs niet herinneren dat hij voor hun "liefdeuitbarsting" in het boek verschenen is. Of toch niet opvallend. Het is een "insta love" die wel heel random verschijnt. Ik had niet het gevoel dat er eerdere interesse was van beide kanten. Ook leek het alsof Emma op elk mannelijk personage van haar leeftijd verliefd was? Die gevoelens in haar buik? Of voor wat staan ze anders? Nee, de romantiek in dit boek mocht gerust weggelaten worden.
Ook had ik wat een probleem met het gebrek aan achtergrondinfo in dit boek. Zo leek het alsof ieder personage maar wat deed zonder je eigenlijk goed weet waarom ze dat deden. Wat meer achtergrondinfo omtrent Emma's ouders was wel wenselijk geweest. Hoe hebben ze elkaar leren kennen en hoe groot was Ophelia's onzichtbare aanbod in hun relatie?
Het idee van het verhaal is echt goed, maar het geheel is toch niet iets voor mij. Wat ik zeer spijtig vind maar verhaal technisch klopt het gewoon niet. En normaal struikel ik daar niet over, maar hier is het te duidelijk aanwezig.
Het spijt mij voor de eerder slechtere review, maar het zij zo.