Web van water

B-L-B 13 augustus 2019
Als Geus op het internet op Carpa3521 stuit, onstaat er in de community een race wie als eerste de puzzels op kan lossen. Waar het begint als spel, mond het snel uit in nachtmerrie.

We maken kennis met Geus, Anja en Quint. Respectievelijk de hoofdpersonen in dit boek. Anja de eenzame oudere zus van Geus, die niet weet wat ze nu moet, en uit sympathie bij haar vader in de buurt gaat wonen. Quint de autistische man die het bordspel groepje beheers waar hij Geus ontmoet. Geus de naïeve student die steeds dieper in het moeras zakt genaamd Carpa 3521.

De schrijfstijl varieerde qua hoofdstukken. In het begin kwam er veel op je af, iedereen werd geïntroduceerd in het boek, en er zitten nog al wat personages in verwerkt. Naarmate je verder leest, komt er meer vaart in, en leest het makkelijker weg. Ook dan moet je nog wel opletten, soms schiet het allemaal beetje hak op de tak.

Leuk gevonden zijn de persoonlijke visjes in het boek, en dat alle namen iets betekenen met water. Iets wat leuk is voor een boek, maar het moet niet de gimmick worden van Heleen.

De opbouw is goed, omdat je langzaam meegenomen, iedereen wel aan bod komt. Qua gevoel bij de personages heb ik niet dat ik mij kan inleven in een personage. Daar zijn er teveel van.

Capra is een goed boek, maar zeker geen tussendoortje.

****

Meer recensies van B-L-B