Ik kon dit boek lezen dankzij The House of Books!

Het boek gaat over Joanna, een alleenstaande moeder die sinds kort in Flintstead woont. Haar zoontje vindt het moeilijk om vriendjes te maken op school. Op het schoolplein hoort Joanna een gerucht over een kindermoordenaar, Sally McGowan. Joanna heeft alles over voor haar zoontje en gebruikt alles om bij de moeders van Flintstead te horen, zelfs als ze daarvoor het gerucht moet verspreiden. Maar dan blijkt dat het gerucht misschien waar is en kan Joanna niemand meer vertrouwen. Wie is Sally McGowan tegenwoordig, en onder welke schuilnaam leeft zij? Woont zij echt in Flintstead? En lopen Joanna en Alfie, haar zoon, nu gevaar omdat Joanna heeft geholpen het gerucht te verspreiden?

Het boek leest erg gemakkelijk weg. Er loopt een soort constante spanning door het boek waardoor je het echt niet weg wil leggen. Je wordt enorm mee getrokken met de zoektocht naar wie Sally McGowan is, en op een gegeven moment vertrouw je werkelijk niemand meer. Zelfs als er vrij vroeg richting het einde van het boek een ontdekking wordt gedaan, en je denkt dat het boek nu voorbij is, loopt de spanning nog op. Hierdoor blijf je geboeid lezen tot het einde. Ik vond het zelf een heerlijk boek om in weg te zinken, en door de spanning leest het heel fijn. Ik vond het verhaal een originele en onverwachte wending nemen, en dat vind ik goed voor een spannend boek. Het was makkelijk om mee te voelen met de spanning die Joanna beleefde, al was het soms lastig de vele namen van de andere mensen in het dorp uit elkaar te houden.

Reacties op: Geruchten zijn dodelijk

Het gerucht - Lesley Kara