Informatief en boeiend

Betty 14 februari 2024
De verdeelde staten van Amerika heeft een mooie cover met de letters van de titel in reliëf .
Ik ben erg benieuwd naar de inhoud van dit boek, omdat er dit jaar weer gestemd moet worden en benieuwd naar Charles Groenhuijsen zijn kijk daar op. Charles Groenhuijsen heeft lange tijd in Amerika gewerkt en gewoond, dus hij heeft een uitgebreide kennis van en over het land.
Het boek begint met een duidelijk voorwoord van Arnon Grunberg.
Altijd fijn als een boek begint met een goed voorwoord. Het boek is erg informatief en gemakkelijk leesbaar.
Je leest bijvoorbeeld wat aan de grondslag ligt van de kiesvorm van Amerika, welke waarden er overheersen bij het conservatieve of progressieve gedeelte van de 50 staten, wat hebben ze als overeenkomst en wat juist niet. Behalve de verkiezingen van 2024 komen er ook andere onderwerpen aan bod zoals : Politiek, godsdienst, immigratie, Lhbtiq+, vuurwapens en economie,
Wat een fijn boek, alles wordt duidelijk samengevat en geen langdradige opsomming van feiten. Ik was eerlijk gezegd bang dat ik halverwege het boek het saai zou gaan vinden. Maar dat is helemaal niet gebeurt. Het blijft boeien, ook omdat het boek een fijne indeling heeft. Per thema en duidelijk met het verleden, heden en toekomst en cijfers over het thema.
Erg interessant om te lezen! Mijn beeld is nu verbreed en
ik ben benieuwd naar de verkiezingen en ga dat nu met meer interesse volgen.

Meer recensies van Betty