De zaak van leven of dood

Betty 12 september 2023
De Zaak van Leven of Dood, ik ken het genre niet dus ik ben benieuwd wat ik van het verhaal ga vinden. Ik heb ook nog nooit iets gelezen van Janice Hallett
Het verhaal gaat over een auteur op het gebied van waargebeurde misdaad, genaamd Amanda Bailey.
Zij doet onderzoek naar een sekte waar 18 jaar geleden een gruwelijk groepssuïcide plaatsvond, een pasgeboren baby werd gered en sindsdien spoorloos. Het gaat om Holly, een belangrijk sektelid van de Alperton Angels die met de baby in kwestie verdween. Leeft Holly nog en wat is er van de baby geworden? De baby zou nu 18 jaar zijn. Amanda wordt gedwongen om samen te werken met een collega-journalist. De waarheid blijkt duisterder en vreemder en zelfs levensgevaarlijk.
Ik moet er wel even inkomen, de schrijfstijl van dit boek is anders dan normaal
Er zijn geen hoofdstukken en ik moet erg wennen aan de manier van schrijven mede door de vele gepubliceerde whatsappjes, post-it-briefjes, boekfragmenten en e-mails Ik raak de draad daardoor regelmatig een beetje kwijt, ook door de vele personages
Eigenlijk stoort de schrijfstijl me, het is in mijn ogen rommelig en verwarrend maar toch is het boek ook boeiend genoeg om toch te blijven doorlezen en ik wil natuurlijk weten hoe het allemaal in elkaar steekt. Al moet ik toegeven dat na een tijdje de schrijfstijl ietwat begint te wennen en het vlotter leest. Het is door de stijl wel een origineel boek. Ik lees graag spannende boeken en de spanning ontbreekt in dit verhaal, toch heb ik het boek uiteindelijk met plezier gelezen en het einde is erg verrassend!
Maar toch zou ik niet snel weer een boek in deze stijl gaan lezen.

Meer recensies van Betty