Zing voor me morgen

Betty 28 september 2023
Zing voor me morgen is een autobiografische roman.
Het boek gaat over de de familiegeschiedenis van de auteur zijn Nederlandse moeder, waarom bleef ze bij zijn vader, een man die zijn gezin mishandelde?
Tijdens het onderzoek ontdekte Kuypers een fascinerend patroon. Net als zijn moeder Lucia kregen zijn oma Nel en overgrootmoeder Levina een kind met een man die al een gezin had.
Naar aanleiding van zijn vorige boek willen zijn ouders geen contact meer, voor antwoorden gaat hij op onderzoek uit door met oudere familieleden te praten, te wandelen langs belangrijke plekken van zijn voorouders en hij bezoekt archieven. Het vorige boek ken ik niet maar ik heb tijdens het lezen niet het idee gekregen dat ik wat gemist heb. Het gaat hem erom om allerlei familie mythes na te trekken en te achterhalen hoe het in werkelijkheid moet zijn gegaan.
Er volgt een boeiend inkijkje in de levens van deze vrouwen, vlot geschreven. Feiten worden afgewisseld met fictie. Je weet als lezer niet wat waar is. Je leest ook wat de schrijver zo nu en dan zichzelf afvraagt tijdens zijn onderzoek.
Ik vond het een interessant boek om te lezen en de levens te volgen van deze vrouwen en het verhaal heeft mij geraakt.
De verhalen van de levens van deze vrouwen zullen nog wel even door mijn hoofd spoken nu het boek uit is.

Meer recensies van Betty