Aanrader!!

BiancaV1983 19 maart 2021
De vergeten tuin, het derde deel van de reeks, Kraaidorp. Wat fantastisch dat we weer mochten meelezen en onze mening mochten geven. Het was wederom gezellig en leuk om samen het boek te lezen en erover te praten.
Dit keer leren we Colette Zwart beter kennen. Colette is 12 jaar wanneer ze haar moeder verliest. Haar moeder wordt op de brandstapel gezet omdat ze wordt beschuldigd van het gebruik van magie. Samen met haar broer Bertus wordt ze meegenomen door Maximiliaan, die ze alleen kent uit haar verre herinneringen. Deze herinneringen worden in de loop van de tijd steeds helderder voor Colette. Maximiliaan brengt Colette en haar broer Bertus ver weg van het dorp en brengt hen naar een Burcht. Daar ontdekken ze welke geheimen hun moeder jarenlang voor hen verborgen heeft gehouden en wie zij in werkelijkheid was. De moeder van Colette en Bertus heeft een brief achtergelaten waarin staat hoe ze haar kan terugbrengen, maar dan moet Colette gebruik maken van duistere magie.
In dit boek leren we het personage Colette Zwart beter kennen, we krijgen een andere kant van Colette te zien. We krijgen meer inzicht in hoe zij zich ontwikkelt en de "waarom" ze is zoals ze is in de andere boeken. Ook leren we meer over Kraaidorp.
De vergeten tuin is een spannend jeugdboek, die ook als volwassene leuk is om te lezen. Ook de kaft en de bladzijden in het boek geven het boek een extra uitnodiging om te willen lezen.
Al met al een aanrader, spannend! We zijn nieuwsgierig naar het 4e boek. Groot compliment aan Sandra J. Paul
Wij geven het boek 4.5 sterren omdat het makkelijk weg leest en ook een verdieping geeft in Colette.

Meer recensies van BiancaV1983