De meisje

Bibi_92 12 mei 2023
De meisje is boek dat over geloof, homosexualiteit , vriendschap , familie , uitgaan leven gaat .
het boek is van uit idriss verteld en is in drie delen gedeeld
marokaanse ouders met 1 oudere broer en zussen en deel speelt ook af in België

in begin van boek gaat vooral over de jongere idriss , dat die liever net als zijn zussen wil zijn hij is de jongste in huis en is liever een meisje dan jongen en in begin ging die er van uit dat die meisje was door bepaalde opmerkingen wat idriss maakte maar ook zijn zussen .
toen zijn moeder overleefd was idriss 14 en die pijn in boek voelde je gewoon .
en dat die aan haar bed staat en sorry zegt voor zijn gevoel en alles

het boek is geschreven in korte hoofdstukken
het is in nederlands maar sommige gespreken zijn in Arabisch tussen familie en hem vooral zijn ouders
in boek zie je een zwarte bladzijde en ja als je boek leest is die bladzijde veel zeggend .

je leeft met idriss mee met diepe dalen maar ook mooie stukken vooral uit gaan stuk dat je denkt waar ben je beland

we hebben in de leesclub ook over gehad over de cover ik zag best gauw dat er een man met oorbel maar ja de titel kwam eerst niet over in mijn hoofd maar toen ik boek las ja snapte ik helemaal en in begin dacht ik niet meteen aan dat die homoseksueel zou zijn maar meer een jonge vooral in begin die graag meisje wou zijn
sommige in leesclub hadden niet meteen gezien moest boek toch meer afstand van houden of net iets anders naar kijken .

Meer recensies van Bibi_92