Philippe en Giovanni voelen een beetje als mijn virtuele huisdieren en ik zou het nooit meer anders willen.

BoekieWoogie 22 november 2022
Kroketjes-liefhebber Philippe beleeft samen met zijn ietwat gestrestere metgezel Giovanni de meest herkenbare situaties. 8 graden en het zonnetje buiten? Uiteraard is het dan terrasweer! Niet weten welke serie je moet kijken tijdens het eten en net zo lang wachten tot het eten koud is (of jullie verhongerd zijn)? Philippe en Giovanni doen het je zo na, of zelfs voor.
Deze olijke hamsters heb ik voor altijd in mijn hart gesloten en het is dan ook mijn levensdoel om alles te lezen over hun avonturen.

Laura’s illustraties kunnen worden beschreven als vrolijk, sprekend en humoristisch. De grappen komen altijd scherp over en zijn dan ook goed gevonden. We kunnen ons allemaal wel herkennen in de gevatte strips.

De humor die door de pagina’s heenschemert, vind ik echt fantastisch om te lezen. De grappen zijn gevat, raak en weerspiegelen het dagelijkse leven enorm goed. Dit is ook duidelijk te zien tussen de verschillende taferelen die afspelen.
En wees nu eerlijk, een hamster die ‘wat de fok’ zegt en gek is op kroketjes, het kan toch niet beter worden?

Heb je last van een winterdepressie? Pak dan snel dit boek erbij. Gegarandeerd dat je dag een stukje beter wordt.

Meer recensies van BoekieWoogie